سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینترنت - نت نایت و بچه های مهندسی فناوری اطلاعات(IT) پیام نور آمل ورودی86


ساعت 10:18 عصر شنبه 87/7/27

منبع: WinBeta.Net
امکان ارائه اینترنت پرسرعت بدون محدودیت عنوان خبری نادرست بود که روز چهارشنبه 17 مهر روی خروجی یک خبرگزاری قرار گرفت و به سرعت سایت به سایت و دهان به دهان چرخید.

انتظار برای آزاد‌سازی‌ اینترنت بالای 128 کیلوبیت برای کاربران خانگی را شاید بتوان دلیلی برای انتشار سریع این خبر بدون اطمینان از صحت و سقم آن از سوی دیگر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری به شمار آورد.

انتشار این خبر با تحلیل‌هایی از این قبیل همراه شد: سرانجام 2 سال پس از آنکه وزارت ارتباطات محدودیت 128 کیلوبیت را برای کاربران خانگی اینترنت ابلاغ کرد مجبور به تغییر این مصوبه شد.

اما سید ‌محمد حسین‌‌پور، مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با همشهری از اعمال قانون پیشین خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: وزیر ارتباطات در همایش کنفرانس رمز ایران حضور داشتند که یکی از خبرنگاران در راهروی دانشگاه مالک‌اشتر (محل برگزاری همایش) سؤالاتی را در مورد پهنای باند از سلیمانی پرسید، اما متأسفانه در نقل سخنان ایشان دقت نکرده است و در نهایت خبری تنظیم و منتشر شده که کاملا نادرست است.

به گفته حسین‌‌پور، کاربران خانگی همچنان امکان استفاده از اینترنت با سرعتی بیش از 128 کیلو‌بیت را ندارند؛ چرا‌که این قانون از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و وزارت ICT باید قانون را اجرا کند.

سرعت اینترنت؛ حکایتی قدیمی داستان محدودیت سرعت اینترنت برای کاربران خانگی به زمانی باز می‌گردد که وزارت ارتباطات مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را مبنی بر محدودیت ارائه اینترنت به شرکت‌های اینترنتی ابلاغ کرد. ابلاغ این قانون از آن زمان با مخالفت بسیاری از کاربران و انتقاد کارشناسان روبه‌رو شده است.

منبع خبر: همشهری آنلاین

با وجود آنکه گفته می‌شود وزارت ICT نقشی در تصویب این قانون نداشته اما بیشترین انتقاد‌ها در این زمینه متوجه این وزارتخانه بوده است. البته تاثیر اظهار‌نظر‌های برخی از مسئولان این وزارتخانه را نباید در این انتقاد‌ها از نظر دور داشت. از جمله اظهارات عبدالمجید ریاضی، معاون فناوری اطلاعات وزیر که با متهم کردن 80 درصد کاربران ایرانی اینترنت به چت، موجی از انتقاد‌ها را متوجه وزارت ارتباطات کرد.

در چنین شرایطی طبیعی است که انتشار خبری مبنی بر رفع محدودیت سرعت اینترنت برای کاربران خانگی آن هم به نقل از شخص وزیر به‌شدت مورد توجه کاربران و رسانه‌ها قرار می‌گیرد. این توجه به حدی است که بسیاری از خبرنگاران حتی به‌خود زحمت نمی‌دهند تا با تماس با روابط عمومی وزارتخانه از صحت خبر مطمئن شوند.

شاید با توجه به گفت‌وگوی ماه پیش دکتر سلیمانی با خبرگزاری فارس این واکنش نیز چندان دور از ذهن نباشد. سلیمانی در پاسخ به این سؤال فارس که چرا محدودیت دسترسی به سرعت بالاتر از 128 را رفع نمی‌کنید، گفته بود: ما با جدیت به‌دنبال رفع محدودیت آن هستیم مانند MMS که پس از یکسال و نیم تلاش و پیگیری این وزارت رفع شد.

اما به‌ نظر می‌رسد تمام آنهایی که با این پیش‌زمینه ذهنی، خبر یک خبرگزاری البته معتبر را باور کرده و آن را در رسانه‌های خود منتشر کرده‌اند، بخش مهمی از گفت‌وگوی سلیمانی با فارس را از یاد برده‌اند، آنجایی‌که وزیر ارتباطات محدودیت بالای 128 را خارج از اراده وزارتخانه عنوان کرده بود.

¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

ساعت 9:36 عصر شنبه 87/7/27

منبع: WinBeta.Net
سرانجام دو سال پس از آنکه وزارت ارتباطات محدودیت 128 کیلوبیت را برای کاربران خانگی اینترنت ابلاغ کرد مجبور به تغییر این مصوبه شد.

دو سال قبل وزارت ارتباطات مصوبه ای را مبنی بر محدودیت ارایه اینترنت به شرکت های اینترنتی ابلاغ کرد که در همان زمان با مخالفت بسیاری از کاربران و انتقاد کارشناسان روبه رو شد.

مسوولان وزارت ارتباطات در طی این دو سال ضمن دفاع از این مصوبه سرعت اینترنت را برای کاربران اینترنت ایران کافی عنوان کردند و حتی عبدالمجید ریاضی معاون فناوری اطلاعات وزیر ادعا کرد که سرعت 56 کیلوبیت برای دانلود کتاب توسط دانشجویان کافی است.

به فاصله کوتاهی پس از این اقدام مسوولان وزارت ارتباطات که از غیر عملی بودن این دستور مطلع شده بودند تلویحا به شرکت ها اجازه دادند که پهنای باند بالاتر از 128 کیلوبیت را نیز به کاربران خانگی ارایه دهند.

اخیرا که مسولان وزارت ارتباطات موضوع تاثیر سرعت اینترنت و توسعه شاخص های مخابراتی را مورد درک قرار داده اند در سخنرانی ها و مصاحبه های خود عملا موضوع محدودیت اینترنت پرسرعت را به خارج از اراده این وزارتخانه نسبت داده و حتی به نوعی خود را مخالف آن نشان دادند.

حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اظهارات شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) که مدعی محدودیت در ارائه پهنای باند هستند از برداشته شدن محدودیتهای پهنای باند در کشور خبر داد.

محمد سلیمانی در خصوص محدودیت پهنای باند 128 کیلو بیت گفت: "این محدودیت بر داشته شده است و شرکتها می توانند پهنای باندهایی که از سوی مشتریان درخواست می شود، ارائه دهند. ضمن اینکه به طور کامل به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند."

وی اضافه کرد: "شرکتهایی که در این زمینه مشکل دارند می توانند با این وزارتخانه مراجعه کنند."

وی در پاسخ به این سوال که شرکتهای PAP مجاز به ارائه پهنای باند بیش از 128 کیلو بیت هستند یا خیر، اظهار داشت: "این شرکتها می توانند درخواستهای خود را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه دهند تا تقاضاها بررسی شود."


¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

ساعت 12:28 عصر جمعه 87/6/15

سلام دوستان

 

چند وقتی هستش که برخی از عزیزان وقتی طلب لینک دانلود برنامه یا آهنگی رو میکنند هیچ منبعی به جز فایل های تورنت وجود نداره ! خب تورنت ها خیلی خوب هستند اما خیلی از عزیزان هستند که هنوز باهاشون آشنا نیستند و نمیتونند ازشون استفاده کنند ... برای همین تصمیم گرفتم در حد خودم توضیحی رو در مورد تورنت و نحوه استفاده از اون رو بنویسم ... امیدوارم مورد استفاده واقع بشه .

 

Bit Torrent در اصل نوعی فایل هست که بنا بر یک سیستم Peer to Peer  یا همان سیستم های اشتراک گذاشتن فایل ها ایجاد شده ... اگر خیلی ساده بخوایم اونرو بیان کنیم در اصل یک فایل تورنت مثل دفترچه تلفنی میمونه که شماره تلفن کسانی توش هست که همگی دارای یک یا چند فایل مورد نظر هستند ( منظور از چند فایل این است که در تورنت ها این امکان وجود داره که شما مثلا ً دیسکو گرافی کامل یک گروه رو به طور همزمان و غیر فشرده شده یا همون زیپ نشده بگیرید ) . پس فایل تورنت حجم خیلی کمی داره اما با توجه به شماره تلفن ها میتونه شما رو به چندین گیگا بایت اطلاعات متصل کنه .

 

حال چه گونه از این اطلاعات استفاده کنیم ؟

 

برای استفاده از فایل های تورنت و استخراچ اطلاعات داخلشون شما باید یک نرم افزاری داشته باشید که بتونه این نوع فایل ها رو بخونه و از روی شماره تلفن های توش بره وصل بشه به اشخاص مختلف و برای شما فایل های مورد نظرتون رو بگیره یا همون دانلود کنه .

 

یکی از این برنامه ها , برنامه ی خیلی ساده و روان UTorrent هستش ( مو تورنت چون نمیشه مو رو نوشت از حرف یو استفاده میشه ) ... که شما میتونید این نرم افزار رو از اینجا تهیه کنید ( http://www.utorrent.com/download.php ) .

 

بعد از گرفتن این نرم افزار کم حجم و سبک و نصب اون بر روی کامپیوترتون شما توان خواندن فایل های تورنت رو دارید اما سوال بعدی اینجاست که فایل های تورنت رو از کجا بگیریم یا بهتر بگم اطلاعات مورد نظرتون رو از کجا بتونید در قالب یک فایل تورنت پیدا کنید ( از فیلم و ویدئو و موزیک و برنامه گرفته تا سریال های تلویزیونی و مقالات علمی و تب و نت موسیقی و غیره ... ! ) ...

 

شما برای سرچ کردن اطلاعاتتون در قالب تورنت در ساده ترین حالت میتونید از Google استفاده کنید به این شکل که مثلا ً برای دانلود یک آلبوم ( مثلا ً Systematic Chaos از Dream Theater ) بزنید Dream Theater Systematic Chaos Torrent ... به همین سادگی ! ... حالا گوگل میگرده سایت هایی رو که این فایل تورنت رو دارند به شما معرفی میکنه و شما میتونید فایل رو از اونجا تهیه کنید .

 

یکی دیگه از راه ها اینه که شما بدون واسطه وارد سایتهایی بشید که موتور جستجو گر فایل های تورنت رو دارند که من چند تایی از اون ها رو اینجا مینویسم :

www.isohunt.com

 

www.mininova.org

 

www.torrentz.com

 

و خیلی دیگه از سایت های دیگه !

 

حال یک نکته در گرفتن فایل تورنت مهمه و اون هم اینه که ممکنه از اطلاعات مورد نظر شما چندین و چند فایل تورنت موجود باشه ... حال باید کدوم رو بگیرید ؟

 

در اینجا بحثی به صورت SEED یا S و LEECH یا L مطرح میشه برای فایل ها ... سید یا S یعنی تعداد کسانی که اون تورنت رو به طور کامل دارند یعنی شما میتونید 100% اطلاعات رو از اونها بگیرید و لیچ یا L هم یعنی تعداد کسانی که در حال گرفتن اون فایل هستند و ممکن 99% اونرو داشته باشند اما هنوز 100% نشده که برند جزو SEED ها ... ( شما هم اگر فایل تورنتی رو کامل بگیرید میرید جزو SEED ها البته تا زمانی که در نرم افزار مو تورنت فایل مورد نظر رو Remove نکردید یا جای فایل ها و اطلاعاتی که در قالب اون تورنت گرفتید رو در کامپیوترتون تغییر ندید ! ) ... پس نتیجه میشه باید فایلی رو بگیرید که SEED اون بالای 0 باشه چون اگر صفر باشه به این معنی است که فایل تورنت غیر قابل استفاده هست و اگر شما شروع به دانلود محتویات داخلش بکنید از طریق نرم افزار مو تورنت اونوقت اطلاعات ناقص به دستتون میرسه و این فایده نداره ... پس اولا ً باید برید سراغ تورنت هایی که سیدشون صفر نباشه و دوم اینکه برید سراغ تورنت هایی که سید اشون بالا باشه ... چون اینطوری هم سرعت دانلودتون به حداکثر توان ارتباطتون میرسه و هم مطمئنید که میتونید فایل رو کامل بگیرید .

 

مطلب بعدی در مورد تورنت ها اینه که  در سایت هایی که معرفی شد یا هر سایت دیگه ای محتویات داخل اون تورنت نوشته شده ... قبل از گرفتن فایل تورنت مطمئن شید که محتویات داخلش با اون چیزی که مد نظر شما است یکی باشه ... حالا اگر یکی نبود و بیش از اون چیزی بود که میخواستید چی ؟!

 

مثلا ً همون آلبومی رو که ذکر شد رو میخواید تورنتش رو بگیرید ... میرید در ISohunt.com و نام آلبوم رو سرچ میکنید ... حالا سایت بجای فقط اون آلبوم برای شما تورنت Discography کامل گروم Dream Theater رو پیدا میکنه ! ... اشکال نداره ... اگر اون S یا سیدش خوب بود همون رو دریافت کنید بعد که با مو تورنت بازش کردید ( Utorrent ) شما قدرت این رو دارید که تک به تک فایل های داخلش رو بگین دانلود کنه یا نه ! ... حالا شما میتونید علامت Select یا همون تیک بقل فایل هایی رو که نمیخواید رو بردارید و فقط بذارید آهنگ های آلبوم Systematic Chaos باشه .

 

بعضی از دوستان مشکل سرعت دارند ... یادتون باشه این قانون اکثر P2P ها هستش که فایل باید بدی تا بتونی فایل بگیری ! ... مو تورنت هم از این قاعده مستثنی نیست ... معمولا ً برای اینکه شما مثلا ً بتونید نزدیک به 30 کیلوبایت در ثانیه دانلود کنید باید 4 الی 5 کیلوبایت بذارید که بتونند آپلود کنند یا ازتون اطلاعات بگیرند . برای این کار باید برید در منوی Options بعد Preferences و بعد در پنجره ای که باز میشه قسمت Bandwidth رو از سمت چپ انتخاب میکنید و بعد در تنظیماتش که سمت راست میاد در خط اول در Maximum Upload Rate میتونید مشخص کنید که چقدر حد آپلودتون باشه ... یادتون باشه که انتخاب گرینه اتوماتیک یا قرار دادن عدد صفر برای برنامه بدین معنا است که از حداکثر توان آپلودتون استفاده میکنه ... پس همون 4 یا 5 خوبه برای 30 کیلو بایت دریافت . برای دانلود ریت هم همون بذارید صفر باشه که با حداکثر توانش دانلود کنه . اگر مشکل ترافیک ندارید بذارید هر دوش صفر باشه ... . اینجوری هم یه کار خیر میکنید و میذارید ازتون اطلاعات با سرعت بالا گرفته بشه و هم با نهایت سرعتتون میتونید دانلود کنید .

 

یادتون باشه که این نرم افزار این قابلیت رو داره که شما هر جا نمیتونستید به اینترنت وصل باشید اونرو قطع کنید و بعدا ً که دوباره متصل شدید از ادامه اطلاعات مورد نظرتون رو بگیرید .

 

امیدوارم مطلب فوق مورد استفاده همگی قرار بگیره ...

 

با تشکر


¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

ساعت 2:4 عصر شنبه 87/1/10

تحول در دنیای وب نویسی

بسیاری از کاربران اینترنت مشتاق در اختیار داشتن پایگاهی هستند تا بتوانند ایده ها، مطالب، دیدگاه ها و دست نوشته هایشان را برای استفاده سایرین منتشر کنند. امروزه به واسطه محدودیت های فراوان رسانه های سنتی (نشریات کاغذی) اعم از هزینه های زیاد، نیاز به اخذ مجوز و محدودیت های قانونی یا به اصطلاح خطوط قرمز، نشر مطالب روی دنیای گسترده اینترنت به عنوان یک جایگزین ایده آل طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. اگرچه برپایی یک سایت مناسب با صفحات پویا که کاربر بتواند به راحتی از آن در این راستا استفاده کند نیازمند هزینه ثبت دومین اجاره فضا و طراحی است ولی با کمک سرویس دهنده های رایگان وبلاگ، بسیاری از افراد که حاضر به پرداخت چنین هزینه هایی نیستند نیز خواهند توانست از این گردونه عقب نمانده و از امکانات این تکنولوژی نوین استفاده کنند. چندین سرویس دهنده بین المللی و وطنی سال هاست که بار میزبانی وبلاگ ها را بر دوش کشیده و هر کدام سرویس های مختلفی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

Wordpress و یک حضور پرقدرت

قطعاً به عنوان یکی از سرویس دهنده های جدیدی که با حضور پرقدرت خود جایگاه ویژه یی را در میان علاقه مندان به وبلاگ نویسی باز کرده و موجب تحولات چشمگیری در زمینه وبلاگ نویسی شده است می توان از وردپرس (Wordpress) نام برد. امروزه بحث بر سر سیستم وردپرس به شدت داغ شده و طرفداران آن سعی می کنند با معرفی امکانات این سیستم کاربران بیشتری را به سمت آن هدایت کنند.

وردپرس یک سکوی انتشار خصوصی است که رایگان بوده و تحت قوانین نرم افزارهای کدباز می توان از آن استفاده کرد. از ویژگی های بارز وردپرس می توان به انعطاف پذیر بودن آن اشاره کرد که این ویژگی سبب خواهد شد از وردپرس انتظار انجام و اجرای هرگونه پروژه با هر مقیاسی را داشت. به عنوان مثال شما می توانید علاوه بر وبلاگ با وردپرس به راه اندازی یک فروشگاه (Eshop) یا یک گالری عکس

(Photo Gallery) نیز اقدام کنید.

قدرت هسته مرکزی وردپرس باعث شده بسیاری از سایت ها این سیستم را به کار گیرند، استفاده شرکت یاهو از وردپرس برای وبلاگ سایت یاهو نمادی از این ادعاست. از ویژگی های دیگر ورد پرس که می تواند برای فارسی زبانان بسیار مهم جلوه کند، سازگاری آن با زبان فارسی و گنجاندن این زبان در میان زبان های قابل استفاده در آن است که انتخاب آن باعث فارسی شدن قسمت مدیریت آن نیز خواهد شد. جهت استفاده از سیستم وردپرس این امکان وجود دارد تا آن را از سایت سرویس دهنده دریافت کرده و به راحتی روی فضای هاست خود نصب کنید. در این صورت شما مالک کامل این سیستم شده و جهت دسترسی به آن می توانید دومین اختصاصی خود را نیز به کار گیرید. در صورتی که تمایلی به پرداخت هزینه جهت اجاره فضا یا در اختیار گرفتن دومین را ندارید، می توانید با ثبت نام در وردپرس دات کام از یک زیردامنه (Sub Domain) و 50 مگابایت فضای رایگان از این سیستم پرقدرت جهت وبلاگ نویسی استفاده کنید.

این سرویس وبلاگ رایگان یکی از محبوب ترین ابزارهای گروه وردپرس است که در کوتاه ترین زمان قدرتمندترین ابزار وبلاگ نویسی را در اختیار کاربران قرار داده است. وردپرس برای کشورها و زبان های مختلف گروه بندی شده است که همان طور که قبلاً اشاره شد خوشبختانه زبان فارسی نیز جزئی از این مجموعه است. در بخش فارسی وردپرس دات کام (http://fa.wordpress.com) تاکنون چندین هزار وبلاگ به ثبت رسیده است که نویسندگان آنها اکثراً دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند. همین امر باعث شده است تا یک محیط فرهنگی خاص بر وردپرس غالب شده و وبلاگ های زرد و بی محتوای کمتری در آن دیده شود. طرفداران وردپرس که اکثر قریب به اتفاق آنها قبلاً سیستم های دیگر را نیز تجربه کرده و با شناخت به این سیستم کوچ کرده اند، قدرت بالای هسته سیستم و انعطاف پذیری در عین سادگی را علت انتخاب خود ذکر می کنند. در وردپرس محتوای وبلاگ ها به عنوان پارامتر اصلی در نظر گرفته شده و وبلاگ ها از ظواهر عجیب و غریب برحذر داشته شده اند (به عنوان نمونه می توان به محدودیت وردپرس در بخش تغییر قالب یا استفاده از کدهای جاوا اسکریپت اشاره کرد)، شاید همین ویژگی باعث شده است تا وبلاگ نویسان اهمیت بیشتری برای مطالب خود نسبت به ظاهر وبلاگ قائل باشند.

اختصاص 50 مگابایت فضای رایگان، ارتباط ایمن بین وردپرس و کاربر (SSL)، عدم وجود بنرهای تبلیغاتی، امکان وبلاگ نویسی گروهی، ایندکس شدن سریع تر مطالب در موتورهای جست وجو، سیستم آمارگیری حرفه یی و ده ها ویژگی دیگر باعث شده است تا موج مهاجرت وبلاگ نویسان از سایر سرویس دهنده ها به وردپرس آغاز شود و با شدت ادامه یابد.


¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

ساعت 1:51 عصر چهارشنبه 86/6/14

Wireless چیست ؟

Wireless به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند.

فواید تکنولوژی Wireless

تکنولوژی Wireless به کابر امکان استفاده از دستگاه های متفاوت ، بدون نیاز به سیم یا کابل ،  در حال حرکت  را می دهد.شما می توانید صنوق پست الکترونیکی خود را بررسی کنید، بازار بورس را زیر نظر بگیرید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه  تلویزیون مورد علاقه خود را  تماشا کنید.بسیاری از زمینه های کاری از جمله مراقبت های پزشکی، اجرا قوانین و سرویس های خدماتی احتیاج به تجهیزات Wireless دارند.تجهیزات Wireless به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات را به راحتی برای مشتری خود به نمایش در بیاورید.از طرفی می توانید تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید و آن را به اطلاع همکاران خود برسانید.تکنولوژی Wireless در حال گسترش است تا بتواند ضمن کاهش هزینه ها، به شما امکان کار در هنگام حرکت را نیز بدهد.در مقایسه با شبکه های سیمی ، هزینه نگهداری شبکه های Wireless کمتر می باشد.شما می توانید از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوهها و ... استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکل در پیش خواهید داشت.

سیستم های Wireless 

سیستم های Wireless می توانند به سه دسته اصلی تقسیم شوند :

سیستم Wireless ثابت : از امواج رادیویی استفاده می کند و خط دید مستقیم برای برقراری ارتباط لازم دارد. بر خلاف تلفن های همراه و یا دیگر دستگاههای Wireless، این سیستم ها از آنتن های ثابت استفاده می کنند و به طور کلی می توانند جانشین مناسبی برای شبکه های کابلی باشند و می توانند برای ارتباطات پرسرعت اینترنت و یا تلویزیون مورد استفاده قرار گیرند.امواج رادیویی وجود دارند که می توانند اطلاعات بیشتری را انتقال دهند و در نتیجه از هزینه ها می کاهند.

سیستم Wireless قابل حمل : دستگاهی است که معمولا خارج از خانه، دفتر کار و یا در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند.نمونه های این سیستم عبارتند از : تلفن های همراه، نوت بوکها، دستگاه های پیغام گیر و PDA ها.این سیتم از مایکروویو و امواج رادیویی جهت انتقال اطلاعات استفاده می کند.

سیستم Wireless مادون قرمز : این سیستم از امواج مادون قرمز جهت انتقال سیگنالهایی محدود بهره می برد.این سیستم معمولا در دستگاه های کنترل از راه دور، تشخیص دهنده های حرکت، و دستگاه های بی سیم کامپیوترهای شخصی استفاده می شود.با پیشرفت حاصل در سالهای اخیر، این سیستم ها امکان اتصال کامپیوتر های نوت بوک و کامپیوتر های معمول به هم را نیز می دهند و شما به راحتی می توانید توسط این نوع از سیستم های Wireless ، شبکه های داخلی راه اندازی کنید.

آینده Wireless 

نسل سوم شبکه ها ،3G، نسل آینده شبکه های Wireless نامگذاری شده است.سیستم های 3G کمک می کنند تا صدا و تصویر و داده را با کیفیت مناسب و به سرعت انتقال دهیم.پیش بینی IDC برای کاربردی شدن 3G سال 2004 می باشد و تا آن موقع در حدود 29 میلیون کاربر m-commerce) mobile commerce) در آمریکا وجود خواهند داشت.از طرفی IBM معتقد است که بازار کلی تجهیزات Wireless در سال 2003 به رقمی بالغ بر 83 بیلیون دلار خواهد رسید.


¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

ساعت 1:43 عصر چهارشنبه 86/6/14

10 شهر اول دنیا در زمینه تکنولوژی wireless

 

 

در بررسی‌های کارشناسان حوزه wireless شهرهای پیشرو جهان در زمینه تکنولوژی wireless مشخص شده‌اند. شما لیست این شهرها را که در زیر آمده ملاحظه می‌کنید. ما 3شهر را از میان این 10شهر انتخاب کرده‌ایم و دلایل انتخاب ان شهرها را به عنوان شهر پیشرو در زمینه تکنولوژی wireless ارائه کرده‌ایم با امید به اینکه روزی تهران هم در زمره این شهرها قرار بگیرد.

 Wireless

سئول:
لی با اینترنت بی سیم در طول 45 دقیقه مسیر مدرسه با دوستان خود chat میکند و یا online با PDA phone خود با آنها بازی می کند.
او در تمامی کلاسهای خود با lap top شرکت کرده و تمامی کارهای خود اعم از یادداشت برداری جستجوی مطلب در اینترنت و ارائه کارهای خود از آن استفاده می کند. او میگوید: من در تمامی اوقات به اینترنت دسترسی دارم و هیچ محدودیتی از نظر زمان ومکان ندارم.او افزود : در زمانهایی که به اینترنت دسترسی ندارم احساس سستی و نا امنی به من دست می دهد. LEE تنها فرد اهل سئول نیست که همیشه به اینترنت دسترسی دارد.
پایتخت کره جنوبی با بیش از 400000 Wi Fi دارای پهناورترین باند پهن در جهان است.
Wi Fi
در فرودگاهها، هتلها، دفاتر رسمی، کتابخانه ها، بانکها و رستورانها قابل دسترسی است.
Telecom
کره ارائه سرویس موبایل با باند پهن را از دو سال پیش آغاز کرده است. Net Spot Swing آخرین محصول عرضه شده این شرکت است که امکان مانور موبایلها را در اینترنت بیشتر می کند.
برنامه های دولت باعث شده تعداد مصرف کنندگان Wi Fi از 13000 به 23000 در کره جنوبی افزایش یابد که تقریبا نیمی از انها در پایتخت می با شند.

توکیو:
چیکا ماتسور به ندرت تلفن همراهش را قطع می‌کند، حتی زمانیکه با دوستانش به رستوران می‌رود تلفن‌اش روشن است. این دانش‌آموز دبیرستانی 17ساله دائما به دوستانش e-mail می‌زند. او می‌گوید که من دوست دارم از همه اتفاقاتی که برای دوستانم اتفاق می‌افتد مطلع شوم و نمی‌خواهم چیزی جا بماند. مادر او با تعجب می‌گوید:آیا این یک اعتیاد است!؟
اگر این مطلب درست باشد خیلی از افراد توکیو این چنین هستند. اگر چه این شهر ممکن است ایستگاه‌های پخش امواج Wi-Fi کافی نداشته باشد، اما مردمش زندگی به سبک wireless را بیشتر از شهرهای دیگر در اختیار دارند.
این روزها هر فردی که فقط بیشتر از 12سال دارد یک تلفن همراه دارد . هیروشی میاناگا، محقق ارتباطلات و فناوری اطلاعات و استاد دانشگاه علوم توکیو گفت: تکنولوژی‌های موبایل به شیوه و شکل زندگی افراد کمک می‌کند و هیچ جای دیگری مانند توکیو از این تکنولوژی ها استفاده نمی شود .
خیلی از محققین معتقد هستند که کامپیوترهای آینده بیشتر شبیه به تلفن همراه هستند تا PCها. هم اکنون در ژاپن استفاده از تلفن همراه بیشتر برای دیتا است تا استفاده از صدا. هنگام سوار شدن به یک قطار بین شهری، آقای ماساکو هوسی، یک پیام کوتاه برای یکی از دوستانش که قرار ملاقات داشت فرستاد و گفت که 5دقیقه دیر می‌آید. او توضیح داد که "من نمی‌توانستم به او زنگ بزنم، چون ممکن بود مسافرین اطراف من ناراحت شوند." این مزیت که برای رستورانها،‌کافی‌شاپ‌ها، سالن‌های آرایش، کتابخانه‌ها و ... خیلی استفاده دارد.
هم اکنون بچه‌های ژاپنی می‌توانند با استفاده از تلفن همراهشان با افرادی که هیچ رابطه دوستی با آنها ندارند تماس برقرار کنند. اما علیرغم اخطار کارشناسان این مسئله به عنوان یک تغییر پویای اجتماعی پذیرفته شده است و نشان میدهد که ساختارهای سنتی شکسته شده و تکنولوژی این فاصله را پر می‌کند.
بچه کلاس چهارم هیروید یشیباشی،از سیستمGPS-based , wireless که Coco Secom نامیده می‌شود استفاده می‌کند. زمانی که او برای آمدن به خانه از مدرسه تاخیر دارد مادرش می‌تواند محل ایستادن او را با خطای فاصله 10متر پیدا کند. مادرش می‌گوید: من معمولا می‌توانم محل او را هنگامی که خانه همسایه‌ها می‌رود پیدا کنم و این یک تسکین روحی است. همسایه‌ها از این دستگاه برای جستجو و توجه به فرزندانشان استفاده می‌کنند اما ما هنوز یک چنین تکنولوژی نداریم.
شرکت‌های ازتباطات و فناوری اطلاعات قصد دارند تلفن‌های موبایل را با کارت‌های هوشمند مجهز کنند، چیزی که ابزارهای دیجیتالی را به کارت‌های اعتباری wirelessتبدیل میکند. پس همگی وقتی از خانه بیرون می‌رویم به این ابزار نیاز پیدا خواهیم کرد.

نیویورک:
برخی از کاربردهای دولتی در شبکه wireless در نیویورک:پلیس ترافیک در یکی از شهرهای نیویورک، قبض جریمه ماشین‌ها را از طریق یک اسکنر، بارکد می‌دهد که این یکی از نمونه‌های استفاده از تکنولوژی است. این اسکنرها از طریق سیستم wi-fi به پرینترهای قابل حمل متصل هستند و همچنین قبض‌های جریمه را به کامپیوترهای مرکزی متصل می‌کنند. شهردار می‌گوید : میلیونها دلار در سال از طریق کاهش خطاها فقط با 1000تا از این ابزارهای دیجیتالی2/100$ حفظ می‌شود، همچنین 112تا کافی‌شاپ، 60تا رستوران مک‌دونالد و هزاران هتل همه تمایل دارند که به شبکه wi_fi بپیوندند.
اما نیویورک یکی از بهترین مکانها در جهان برای نصب ایستگاه‌های پخش امواج wi-fi مجانی است. شبکه‌های مجانی، خوابگاه‌های دانشگاه کلمبیا،‌پارک بریانت، مجتمع‌های ورزشی در قسمت شرقی Manhattan را تحت پوشش می‌دهد. گروه‌هایی هم در تلاش هستند تا همسایه‌ها‌یشان را تحت پوشش شبکه‌های مجانی قرار دهند. یکی از این گروه‌ها به نام،Evill Net ، با هم دیگر به یک شبکه مجانی متصل شده‌اند. از ماه می سال 2003، افرادی هستند که تاکنون 8پارک و یک منطقه وسیع درManhattan را به هم وصل کرده‌اند هم اکنون این یکی از مهمترین شبکه‌ها wi-fi در جهان است. چه کسی می‌گوید که هیچ چیز در نیویورک مجانی نیست!!


¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

ساعت 11:24 صبح جمعه 86/3/25

 

می خواهید در عرض چند ثانیه بهترین وب سایت ها را پیدا کنید ؟ پس ببینید ما چگونه

از رازهای Google قدرتمند پرده برداشته ایم . اگر فقط یک چیز وجود داشته باشد که

کاربران اینترنت بیشتر از هر چیز دیگر برای آن ارزش قائل شوند قابلیتی است که این

منبع اطلاعاتی برای یافتن سریع اطلاعات دارد . اگرچه سایت های جستجوگری که

دراینترنت وجود دارند کم نیستند ولی بدون شک اولین سایتی که بیشتر کاربران به سراغ

آن می روند Google است .

برای کاربران پر و پا قرص اینترنت Google یکی از اولین سایت هایی است که آن ها برای

جستجوی سایت های وب مورد استفاده قرار می دهند . یکی از بزرگ ترین مزایای Google

نسبت به بعضی دیگر از سرویس های جستجو سریع لود شدن آن است . درصفحه شروع این سایت

بر خلاف سای ماشین های جستجو گر که پر است از تصاویر ثابت و متحرک تبلیغاتی هیچ چیز

به جز آرم Google و یک باکس برای جستجو ظاهر نمی شود . این سایت به غیر از این طرح

ساده و خالی از تبلیغات وقت گیر قابلیت های زیادی دارد که حیف است دراین جا مطرح

نکنیم .

1-شروع جستجو : برای شروع جستجو آدرس www.google.com را در مرورگر خود تایپ کنید .

پس از ظاهر شدن صفحه شروع Google کلمه یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در باکس

جستجو تایپ کرده وکلید Enter را بزنید .

2- مشاده نتایج : درعرض چند ثانیه فهرستی از عناوین و آدرس سایت های مربوط به کلمات

کلیدی شما ظاهر می شود . به این فهرست نتایج جستجو می گویند . برای رفتن به سراغ

هرکدام از این سایت ها روی لینکی که زیر آن خط کشیده شده کلیک کنید . خط آبی رنگ که

دربالای هر صفحه ظاهر می شود مدت زمانی را نشان می دهد که برای یافتن آن نتایج صرف

شده است .

3- قابلیت های اضافی : یکی از امکانات ارزشمند Google قابلیت دسترسی به ذخیره گاه

Google است . دراین ذخیره گاه وب سایت هایی جای گرفته اند که Google دراولین برخورد

خود با آن سایت در سرور خود ذخیره کرده است . اگر به هر دلیلی سایتی که به دنبالش

هستید درحال حاضر موجود نیست می توانید به آخرین نسخه ای از آن که Google دراختیار

دارد مراجعه کنید .

4- مشاهده سایت ذخیره شده : بهترین امتیاز سایت های ذخیره شده Google این است که

کلمات جستجوی شما را بارنگی متفاوت روی صفحه مشخص می کنند که در صفحات پرنوشته

واقعا موهبتی عظیم است . برای مشاهده جدیدترین نسخه از آن صفحه روی لینک Current

Page کلیک کنید .

5- مشاهده سایت های مرتبط : یکی دیگر از امکانات سودمندی که از صفحه نتایج جستجوی

Google می توان استفاده کرد دسترسی به وب سایت های است که زمینه ای مشابه دارند .

برای این منظور کافی است روی لینک Similar Pages کلیک کنید .

6- مطالعه فایل راهنما : گرچه تمام ماشین های جستجو گر نسبتا یکسان و مشابه هستند

ولی اختلافاتی هم با هم دارند اگر می خواهید از طرز کار دقیق Google مطلع شوید

بهتراست که به راهنمای آن سری بزنید . برای این منظور روی لینک Search Tips دربالای

صفحه نتایج کلیک کنید .

7- جستجوی پیشرفته : اگر می خواهید جستجوی دقیق و پیشرفته ای را راه بیندازید روی

لینک Advanced Search کلیک کنید و پرامترهایی چون تعداد نتایج بازگشتی نوع سند مورد

جستجو و فیلتر شدن یا نشدن نتایج را تعیین کنید .

8- تعیین اولویت ها : اگر ناراحت نمی شوید که مرورگرتان کوکی ها را قبول کند می

توانید بهره ببرید . با تعیین این اولویت ها اطلاعاتی را در کامپیوتر خود ذخیره می

کنید که Google در جستجوهای خود مورد استفاده قرار می دهد .

9- جستجو به زبان های مختلف : اگر با چند زبان آشنایی دارید می توانید از طریق لینک

Language Tools به جستجوی سایت هایی بپردازید که با زبان های مختلف آماده شده اند .

روی این لینک ( که دربالای صفحه نتایج قرار دارد ) کلیک کنید و درصفحه بعد کلمات

جستجو و زبان مورد نظر خود را انتخاب نمائید .

10- ترجمه متن : یکی دیگر از امکانات عالی Google قابلیت ترجمه متون از یک وب سایت

غیر انگلیسی است . برای این منظور کافی است متن را از آن سایت کپی کرده و درباکس

مقابل ( درصفحه Language Tools) بچسباند . سپس زبان مبدا ومقصد را مشخص و روی دکمه

Translate کلیک کنید .

11- ترجمه کل سایت : از طریق باکسی که در پایین صفحه قرار دارد می توانید کل محتوای

مورد نظر را وارد و زبان های مبدا ومقصد را مشخص کنید سپس روی دکمه Translate کلیک

کنید . اگرچه ممکن است این ترجمه به انگلیسی خیلی دقیق و روان نباشد ولی ایده ای

کلی درباره آن سایت به شما خواهد داد .

12- مرکز راهنمای سایت ها: Google یک مرکز راهنمای آدرس های وب هم دارد که خیلی به

درد می خورد . با کلیک روی لینکی که تحت عنوان Google ارائه شده می توانید به گروهی

از سایت های وب مراجعه کنید که به جستجوی شما مربوط می شوند ولی جزو سایت های مشابه

نیستند .

13- فهرست آدرس های هم گروه : وقتی به صفحه Directory می روید با فهرستی از سایت

های وب مراجعه می شوید که درگروه مربوط به سایت مورد جستجوی شما می گنجند. دراین

صفحه نیز می توانید با کلیک روی لینک ها به بازدید سایت های مربوطه بپردازید.

14- مراجعه مستقیم به Directory : با کلیک روی زبانه Directory درصفحه شروع

www.google.com می توانید به مرکز راهنمای سایت های وب Google مراجعه کنید . دراین

صفحه می توانید به صورت سلسله مراتبی و مرحله ای یکی یکی گروه های مورد نظر خود را

باز کرده وسایت خود را مورد جستجو قراردهید. حتی با وارد کردن کلمات کلیدی هم می

توانید سایت های موجود درآن گروه را جستجو کنید .

15- خط ابزار Google: با مراجعه به آدرس www.google.com/options/toolbar.html و

کلیک روی Get the Google Toolbar Now خط ابزار Google را در مرور گر خود نصب کنید .

 

16- انتخاب خط ابزار : خط ابزار Google در دو مدل عرضه می شود . مدل اول ممکن است

حریم خصوصی اینترنتی شما را به خطر بندازد ولی قابلیت های پیشرفته ای دارد . این در

حالی است که مدل دوم این خط ابزار یک نسخه نواری است که آزادی های شما را محدود نمی

کند به هر ترتیب انتخاب با خودتان است .

17- استفاده از خط ابزار : بعد از دریافت و نصب خط ابزار در مرورگر خود نمی توانید

با تایپ کلمات کلیدی خود درقسمت Search به جستجوی صفحات وب بپردازید.

 


¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

ساعت 11:17 صبح جمعه 86/3/25

 

Secure Socket Layer , یا همان SSL یک تکنولوژی استاندارد و به ثبت رسیده برای تامین ارتباطی امن مابین یک وب سرور و یک مرورگر اینترنت است. این ارتباط امن از تمامی اطلاعاتی که ما بین وب سرور و مرورگر اینترنت ( کاربر) انتقال میابد , محافظت میکند تا در این انتقال به صورت محرمانه و دست نخورده باقی بماند. SSL یک استاندارد صنعتی است و توسط ملیونها وب سایت در سراسر جهان برای برقراری امنتیت انتقال اطلاعات استفاده میشود. برای اینکه یک وب سایت بتواند ارتباطی امن از نوع SSL را داشته باشد نیاز به یک گواهینامه SSL دارد.

زمانیکه شما میخواهید SSL را بر روی سرور خود فعال کنید سؤالات متعددی در مورد هویت سایت شما ( مانند آدرس سایت ) و همین طور هویت شرکت شما ( مانند نام شرکت و محل آن) از شما پرسیده میشود. آنگاه سرور دو کلید رمز را برای شما تولید میکند , یک کلید خصوصی (Private Key) و یک کلید عمومی (Public Key). کلید خصوصی به این خاطر , این نام را گرفته است , چون بایستی کاملا محرمانه و دور از دسترس دیگران قرارگیرد. اما در مقابل نیازی به حفاظت از کلید عمومی نیست و این کلید در قالب یک فایل درخواست گواهینامه یا Certificate Signing Request که به اختصار آنرا CSR مینامیم قرارداده میشود که حاوی مشخصات سرور و شرکت شما بصورت رمز است. آنگاه شما باسیتی که این کد CSR را برای صادرکننده گواهینامه ارسال کنید. در طول مراحل سفارش یک SSL مرکز صدور گواهینامه درستی اطلاعات وارد شده توسط شما را بررسی و تایید میکند و سپس یک گواهینامه SSL برای شما تولید کرده و ارسال میکند.

وب سرور شما گواهینامه SSL صادر شده را با کلید خصوصیتان در سرور و بدور از دسترس سایرین مطابقت میدهد. سرور شما آنگاه امکان برقراری ارتباط امن را با کاربران خود در هر نقطه دارد.


نمایش قفل امنیت SSL

پیچیده گیهای یک پروتکل SSL برای کاربران شما پوشیده است لیکن مرورگر اینترنت آنها در صورت برقراری ارتباط امن , وجود این ارتباط را توسط نمایش یک قفل کوچک در پایین صفحه متذکر میشود.

و در هنگامی که شما روی قفل کوچک زرد رنگی که در پایین صفحه IE نمایش داده میشود دوبار کلیک میکنید باعث نمایش گواهینامه شما به همراه سایر جزئیات می شود.

گواهینامه های SSL تنها برای شرکتها و اشخاص حقیقی معتبر صادر میشوند. به طور مثال یک گواهینامه SSL شامل اطلاعاتی در مورد دامین , شرکت , آدرس , شهر , استان , کشور و تاریخ ابطال گواهینامه و همینطور اطلاعاتی در مورد مرکز صدور گواهینامه که مسؤول صدور گواهینامه میباشد.

زمانیکه یک مرورگر اینترنت به یک سایت از طریق ارتباط امن متصل میشود , علاوه بر دریافت گواهینامه SSL ( کلید عمومی) , پارامترهایی را نظیر تاریخ ابطال گواهینامه , معتبر بودن صادرکننده گواهینامه و مجاز بودن سایت به استفاده از این گواهینامه نیز بررسی میکند و هرکدام از موارد که مورد تایید نباشد به صورت یک پیغام اخطار به کاربر اعلام میدارد.


¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
3

:: بازدید دیروز ::
1

:: کل بازدیدها ::
116479

:: درباره من ::

اینترنت - نت نایت و بچه های مهندسی فناوری اطلاعات(IT) پیام نور آمل ورودی86

بهمن آذرنیوشان

دلتنگی چون بهمن است، غم موج . موج می آید و می رود، گاه به کندی گاه به تندی ولی به قاعده: موجی می آید و دیگری از پسش و هرکدام را بازگشتی. بهمن که آمد گریزی نیست، و بازگشتی هم. می آید که ببلعد و بماند.
دلتنگی، در دل بهمن از درون یخ بستن است. زوزه گرگ نا امیدی در شب سرد.

دلتنگم . . .


**********************


وبلاگ بروبکس فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور آمل ورودی 86 (اولین دوره آی تی).

:: لینک به وبلاگ ::

اینترنت - نت نایت و بچه های مهندسی فناوری اطلاعات(IT) پیام نور آمل ورودی86

::پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کامپیوتر[2] . مادربرد . مسنجر . یاهو . آموزش . ترفند .

:: آرشیو ::

نت نایت
سخت افزار
نرم افزار
هک و ویروس
اینترنت
تجارت الکترنیک
ویندوز
برنامه نویسی
لینوکس
پاسکال
مایکروسافت
یاهو
پیام نور

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
همه چی

:: لوگوی دوستان من::








::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::