سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویندوز - نت نایت و بچه های مهندسی فناوری اطلاعات(IT) پیام نور آمل ورودی86


ساعت 9:39 عصر شنبه 87/7/27

منبع: WinBeta.Net
شرکت مایکروسافت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پشتیبانی از سیستم‌عامل Windows XP را به مدت 6 ماه افزایش خواهد داد.

این شرکت خاطرنشان ساخت که تا پایان ماه ژوئیه 2009، فروش کامپیوترها با سیستم‌های عامل Windows Vista Business یا Vista Ultimate را کاهش داده و Windows XP Professional را به جای آن‌ها خواهد فروخت.

شرکت مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که از تاریخ 31 ژانویه 2009 صادرات سیستم‌عامل Windows XP Professional به تولیدکنندگان بزرگ کامپیوتر را متوقف خواهد کرد. اما بر اساس تصمیمات جدید اتخاذ شده، فروش این سیستم‌عامل تا شش ماه ادامه خواهد یافت.

یکی از نمایندگان مایکروسافت در این باره توضیح داد: "در حالیکه روز به روز بر تعداد کسانی که به Windows Vista روی می‌آورند بیشتر می‌شود، ما می‌خواهیم گذار از سیستم‌عامل قبلی به این سیستم‌عامل با اطمینان صورت گیرد. ادامه دادن عرضه و پشتیبانی از سیستم‌عامل Windows XP بخشی از تصمیمات ما در این زمینه محسوب می‌شود".

به گفته مایکروسافت،‌ شرکت‌های کوچک(که به تولیدکنندگان سیستم شهرت دارند) پس از تاریخ 31 ژانویه 2009 اجازه خرید Windows XP و نصب آن را روی کامپیوترهای خود نخواهند داشت.

برخی از تولیدکنندگان بزرگ کامپیوترهای شخصی پیش‌تر اعلام کرده بودند که پس از 31 ژانویه 2009 استفاده از سیستم‌عامل Windows XP را کاهش خواهند داد.

برای مثال، در ژانویه گذشته شرکت HP در مورد امکان استفاده از این سیستم‌عامل پس از تاریخ 31 ژانویه گفته بود: "HP تا تاریخ 30 ژوئیه این سیستم‌عامل را روی سیستم‌های تجاری خود نصب و آن را عرضه خواهد کرد".

شرکت مایکروسافت قصد دارد از ماه ژوئن به بعد فروش این سیستم‌عامل را متوقف کند. این شرکت قصد دارد از تاریخ یاد شده، سیستم‌عامل Windows XP Home را از کامپیوترهای جدید حذف و سیستم‌عامل Vista را جایگزین آن کند.


¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

ساعت 2:0 عصر شنبه 87/1/10

سلام امروز یه مقاله پیدا کردم که در مورد ساخت ویندوز unattend(یعنی به طور خودکار نصب میشه که توی که تو کتاب 70-270 xp profesional هم هستش فکر کنم!! آموزش باحالیه الان دارم یه سری دستورات که باهاض می تونید مثلا بگیذ تا دیسک رو میزاریم وقتی بوت شد به طور خودکار درایو رو فورمت کنه یا پارتیشن یندی کنه و هزارتا کار دیگه!توجه کنید

که اگه می خواید رو سیدی بریزید!اول یه سیدی ویندوز xp رو image بگیرید به صورت ISO و بعد با برنامه WIN ISOایمیجتون رو ادیت کنید(همون کپی کردن فایل WINNT.SIFدر پوشه i386 بریزید! در آخر رو سیدی رایت کنید

نکته:اینجا گفته winnt.sif رو تو فلاپی بریزید و همزمان با سیدی بوت ویندوز بیاد بالا! شما می تونید winnt.sif رو رو همون سیدی رایت کنید با محتویات i38اینطوری یه سیدی unattend درست کردید دیگه دنبال فلاپی واین چیزا نمی گردید .

::چگونگی نصب خودکار ویندوز::

همانطوری که میدانید هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشید (Clean Install) در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر ، نوع رزولوشن ، کلمه عبور Admin ، شماره سریال ویندوز و … را پاسخ دهید. این مساله باعث میشود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود. این مساله اگر لازم باشد روزانه تعدا زیادی ویندوز نصب نمایید بیشتر نمایان میشود. با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز xp در فولدر support قرار داده شده ، آن هم در یک فایل Cab !!! براحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.

روش کار:

1- در سی دی ویندوز xp به مسیر زیر مراجعه نمایید :
Support\tools\
2- فایل deploy.cab را بر روی یکی از درایوهای هارد کپی نمایید. سپس آنرا باز کرده (از طریق برنامه zip magic یا winzip یا در خود ویندوز xp اگر بر روی فایل کلیک کنید باز میشود ) و فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی کنید.
3- بر روی setupmgr.exe کلیک کنید. پنجره ای باز میشود. آنرا next کنید. سپس گزینه زیر را انتخاب کرده و next کنید
Create a new answer file
4- مطمئن شوید که گزینه windows unattended installation علامت زده شده باشد سپس next کنید.
5- در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب نمایید در اینجا ویندوز xp پروفشیونال را انتخاب میکنیم. سپس next میکنیم.
6- گزینه Fully automated را علامت بزنید و next کنید.
7- در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده میشود. در این صفحه به شما اجازه داده میشود که تعیین نمایید که آیا ویزارد یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایلهای ویندوز میباشد ایجاد نماید.

نکته ! ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از cd را میدهد بلکه اجازه افزودن فایلهای اضافی (همانند درایورهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را میدهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایور یا پوشه مناسب را در اختیار دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.

ما در این آموزش گزینه زیر را انتخاب کرده سپس next میکنیم :
No, this answer file will be used to install from a CD
8- در این صفحه گزینه مربوط به I Accept … را علامت زده و next میکنیم.
9- حال شما صفحه ای را مشاهده میکنید که با کمی دقت متوجه میشوید گزینه هایی درون این صفحه وجود دارند که شما در حین نصب ویندوز با آن برخورد میکنید. شروع به تکمیل گزینه ها به دلخواه خود کنید.
10- بعد از اتمام کار گزینه finish را بفشارید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده اید در قالب یک فایل پرسیده میشود. شما میبایستی نام فایل را که به صورت UNATTEND.TXT انتخاب شده به WINNT.SIF تغییر دهید و یک نسخه بر روی یک فلاپی ذخیره نمایید.
11- از منوی FILE گزینه EXIT را انتخاب نمایید.
12- اکنون شما فایل اصلی را ساخته اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده میباشد اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید. (ممکن است بخواهید پارامترهای اضافه تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش HELP برنامه SETUP MANAGER مشورتهای لازم را انجام دهید.) برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز نمایید. شما میتوانید خطوط دیگری را نیز برحسب نیاز برای فعالیتهای دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب دیسک سخت یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین نمایید. جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را میتوانید در داخل فایلهای کمکی موجود در داخل Deploy.CAB مشاهده نمایید. اگر در داخل فایل هرگونه تغییری را اعمال کردید ، فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید.


¤ نویسنده: بهمن آذرنیوشان

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
2

:: بازدید دیروز ::
8

:: کل بازدیدها ::
116486

:: درباره من ::

ویندوز - نت نایت و بچه های مهندسی فناوری اطلاعات(IT) پیام نور آمل ورودی86

بهمن آذرنیوشان

دلتنگی چون بهمن است، غم موج . موج می آید و می رود، گاه به کندی گاه به تندی ولی به قاعده: موجی می آید و دیگری از پسش و هرکدام را بازگشتی. بهمن که آمد گریزی نیست، و بازگشتی هم. می آید که ببلعد و بماند.
دلتنگی، در دل بهمن از درون یخ بستن است. زوزه گرگ نا امیدی در شب سرد.

دلتنگم . . .


**********************


وبلاگ بروبکس فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور آمل ورودی 86 (اولین دوره آی تی).

:: لینک به وبلاگ ::

ویندوز - نت نایت و بچه های مهندسی فناوری اطلاعات(IT) پیام نور آمل ورودی86

::پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

کامپیوتر[2] . مادربرد . مسنجر . یاهو . آموزش . ترفند .

:: آرشیو ::

نت نایت
سخت افزار
نرم افزار
هک و ویروس
اینترنت
تجارت الکترنیک
ویندوز
برنامه نویسی
لینوکس
پاسکال
مایکروسافت
یاهو
پیام نور

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
همه چی

:: لوگوی دوستان من::








::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::